Toimitusehdot
TOIMITUSEHDOT
Suostumus henkilötietojesi käsittelyyn:
Tekemällä tilauksen hyväksyt henkilötietojesi tallentamisen ja käyttämisen. Katso tietosuojaseloste tästä.
Donno.fi on pitkät perinteet omaavan askartelutarvikkeiden maahantuojan ja askartelutukun, Fravola Oy:n, ylläpitämä kotimainen verkkokauppa.
Yritykset ja yhteisöt (laitokset), ottakaa ystävällisesti ennen ensimmäistä tilaustanne yhteyttä numeroon 0400-613 297. Emme voi toimittaa tavaraa laskulle ennen kuin olemme sopineet menettelytavoista. Kortilla tai verkkopankin kautta maksettaessa ei tarvitse ottaa ennakkoon yhteyttä. Yksityishenkilöille laskutuspalvelut tarjoaa verkkokaupassamme Klarna.
Erikseen sovituille laskutusasiakkaillemme (yhteisöille ja yrityksille) myymme laskulla verkkokaupan välityksellä tai muiden, erikseen sovittavien tukkumyyntikanaviemme kautta.
1. ASIAKASTIEDOT
Asiakkaan tulee tilauksen yhteydessä ilmoittaa nimi, sähköpostiosoite, toimitusosoite ja matkapuhelinnumero. Matkapuhelinnumero tarvitaan Postin/Matkahuollon tekstiviestitse toimitettavaa saapumisilmoitusta varten. Asiakastiedot ovat luottamuksellisia, eikä niitä luovuteta kolmansille osapuolille. Tutustu tietosuojaselosteeseemme TÄÄLLÄ.
2. HINNAT JA TUOTETIEDOT
Tuotteiden hinnat on esitetty tuotetietojen yhteydessä. Tuotteisiimme sisältyy voimassa oleva arvonlisävero. Veroerittely näkyy tilausvahvistuksessa. Hinnat koskevat vain Donno.fi -verkkokaupan kautta ostoskorilla tehtäviä tilauksia. Kaikki tuote- ja hintatiedot ovat sitoumuksetta ja Donno.fi varaa oikeuden hinnoittelu- ja tuotetietomuutoksiin, sekä mahdollisten toimitusvaikeuksien sattuessa kaupan peruuttamiseen myyjän vastuun rajoittuessa enintään kaupan peruuntumiseen ja purkamiseen. Pyrimme pitämään verkkokauppamme varastosaldon ajan tasalla, mutta pyydämme soittamaan asiakaspalveluumme, mikäli haluat varmistaa sinulle tärkeän tuotteen saatavuuden etukäteen.
3. TOIMITUSTAVAT, -MAKSUT JA -AJAT
Toimitamme vain Suomeen (Ahvenanmaa poislukien). Alle 18-vuotias tarvitsee vanhempiensa luvan.
Minimitilaus ennen toimituskuluja on 20 euroa.
Toimitustavan ja noutopisteen voit valita itse:
- Nouto Postin toimipisteestä tai pakettiautomaatista, hinta 4,90 €
- Nouto lähimmästä Matkahuollosta tai Matkahuollon noutopisteestä, hinta 9,90 €
- Nouto varastosta Salosta, hinta 0,00 €. Osoite Perttelinkatu 19, käynti Piritankadun puolelta, rakennuksen päädystä pohjakerrokseen. Toimitusvahvistuksen saatuasi soitathan 0400-613297 sopiaksesi noutoajan. Noutaminen on mahdollista pääsääntöisesti arkipäivisin klo 16-17 välillä. Pyydämme huomioimaan, että henkilökuntaa ei välttämättä ole paikalla em. aikoina, ellei noudosta ole sovittu etukäteen.
Kaikki kirjeeseen mahtuvat tilaukset (poislukien noutotilaukset) toimitamme valitusta toimitustavasta huolimatta Postin Pikkupakettina, joka jaetaan normaalin päiväpostin yhteydessä suoraan vastaanottajan postilaatikkoon. Pikkupaketti on varustettu seurantatunnuksella.
Toimituskulut lisätään tilauksen loppusummaan. Yli 70 euron tilauksista ei veloiteta toimituskuluja valitessasi toimituksen Postin noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin.
Tuotteidemme normaali toimitusaika on 1 - 4 työpäivää. Pyrimme aina mahdollisimman pikaiseen toimitukseen ja tavallisesti tilaukset lähetetään viimeistään seuraavana arkipäivänä. Olemme asiakkaaseen yhteydessä, jos havaitsemme toimituksen kestävän normaalia pidempään tai jos tilatun tuotteen saatavuudessa on poikkeavuuksia. Tällöin voimme sopia menettelytavasta (vastaava tuote, maksun palautus tms).
4. MAKSUTAVAT
Donno.fi / Fravola Oy tarjoaa asiakkailleen seuraavat maksutavat:
Luottokortit:
Visa, Visa Electron, MasterCard.
Verkkopankkimaksut:
Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-pankki, Aktia, POP-Pankki, Säästöpankki, Oma Säästöpankki.
Lasku sopimusasiakkaille:
Toimitamme laskulla vain ennalta sovituille tukkuasiakkaillemme (myös yritykset ja yhteisöt). Laskutuspalvelut yksityishenkilöille tarjoaa verkkokaupassamme Klarna.
Korttimaksut Visa, Visa Electron, MasterCard tai American Express -korteilla (Nets)
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
-------------
Verkkopankit
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.
-------------
Klarnan maksutavat
Yhdessä Klarna Bank AB:n (julk.) kanssa (päätoimipaikan osoite Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, Ruotsi) tarjoamme seuraavia maksutapoja, joissa maksu tehdään suoraan Klarnalle:
Lasku: maksuaika on 14 vuorokautta tuotteiden toimituksesta. Klarna-laskun ehdot ovat saatavilla täällä.
Joustava erämaksu: Voit maksaa ostoksesi joustavasti kuukausierissä, joiden suuruus on vähintään 1/24 velan määrästä (kuitenkin aina vähintään 5,00 EUR mukaan lukien korko jäljellä olevalle velalle).
Kiinteä erämaksu: voit valita kassalla eri kuukausierävaihtoehdoista. Erät pienenevät kuukausittain sitä mukaa, kun maksamatta oleva luottosumma pienenee.
Kampanjalasku: Jos oston yhteydessä on tarjottu mahdollisuutta pidennettyyn 1–3 kuukauden maksuaikaan aloitusmaksua vastaan (esim. “Osta nyt, maksa helmikuussa”), voit maksaa ostokset kampanjalaskun ehtojen mukaisesti. Joustavan erämaksun, kiinteän erämaksun ja kampanjalaskun ehdot löydät täältä ja vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot täältä.
Jotta sinulle voidaan tarjota Klarnan maksutapoja, välitämme sinusta tietoa Klarnalle, kuten yhteystietosi ja tiedot tilauksesta, jotta Klarna voi arvioida, voidaanko sinulle tarjota eri maksutapoja, ja tarjota sinulle sopivat maksutavat.
Löydät lisätietoa Klarnasta täältä ja Klarnan käyttöehdot täältä . Klarna käsittelee henkilötietojasi soveltuvan lainsäädännön ja Klarnan
tietosuojaselosteen mukaisesti.
5. PALAUTUKSET
Tuotteilla on 14 vuorokauden palautusoikeus. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja muuttumaton. Palautuksesta tulee ilmoittaa aina ennakkoon sähköpostitse osoitteeseen info(a)donno.fi tai puhelimitse numeroon 0400 613 297. Yhteydenoton jälkeen sovimme joustavimman palautustavan ja annamme ohjeet palautusta varten.
Voit palauttaa koko tilauksen tai osan siitä (vain käyttämättömät tuotteet alkuperäisessä pakkauksessa). Me maksamme palautuskulut. Paketoi tuotteet huolella ja liitä mukaan nimesi, lähetteen numero tai Klarnan laskunumero, sekä tilinumerosi, mikäli olet maksanut kortilla tai verkkopankin kautta. Saatuamme tuotteet palautamme maksamasi hinnan mahdollisimman pian. Emme vaihda palautuksia johonkin toiseen tuotteeseen. HUOM! Paketin noutamatta jättäminen ei ole palautus, vaan noutamattomissa lähetyksissä sovellamme toimitusehtojen kohtaa 6.
Jos alkuperäinen tilaus on toimitettu ilman toimitusmaksua (yli 70 euron tilaus) ja siitä palautetaan osa niin, että tilauksen arvo jää alle 70 euron, vähennämme hyvityksestä 4,90 euron toimituskulut.
6. NOUTAMATTOMAT LÄHETYKSET
Mikäli paketti palautuu meille Postista tai Matkahuollosta noutamattomana, palautamme asiakkaalle tilattujen tuotteiden summan vähennettynä palautumiskululla 4,90 euroa sekä tilauksen alkuperäisillä toimituskuluilla 4,90 euroa. Pääsääntöisesti emme lähetä palautuneita paketteja uudelleen, vaan halutessasi voit tehdä uuden tilauksen verkkokaupassamme. Tapauskohtaisesti voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme. Varmistathan tilausta tehdessäsi, että olet antanut matkapuhelinnumerosi oikein, jotta Posti/Matkahuolto saa toimitettua tekstiviestitse saapumisilmoituksen paketistasi.
Palautusosoite, jos on sovittu käytettäväksi postin asiakaspalautusta:
635010
Fravola Oy /Donno.fi
Perttelinkatu 19
24240 SALO

